Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Thursday, July 30, 2015

Hasil Doodle Art Aku!


Assalamualaikum! Salam sejahtera!

Aku sebenarnye kan, jealous bile tengok orang lain punye lukisan cantik-cantik. Especially lukisan realistik ni. Geram je aku tengok. Pastu tangan mule la nak pegang pensil bagai. Tapi, bile aku lukis tak jadi.

Aku memang tak ade sense realistik kot. Kalau jadi pon satu dalam beribu kali aku cube. Atau, makan waktu yang sangat lame nak siap. Atau, aku kene gune kaedah grid. Hurm...

By the way, masing-masing ade kelebihan masing-masing. Betul tak? So, post kali ni aku nak show off sikit... Hehehe~


ni ucapan raye tahun lepas...
opkoz la tiru internet!
yg ni disebabkan menggunakan pencil, aku kene salotipkan dia...






























Sebenarnye, ade je yang tak jadi. Dan sebenarnye jugak, aku nak buat video konon-konon aku selak helaian buku doodle aku la. Tapi, malangnye bile aku tengok balik, kualiti videonye sangatlah menyedihkan. Aku pon gibab!

Cume gambar ilusi tige segi tu aku terpanggil la nak tunjuk kesilapan yang aku buat. Tak semua yang kite rancang menjadi. Mase aku tengok tutorial buat mende ni, otak aku kate...

Alah, kacang botak je ni.
Bile, dah pegang pensil, buat sendiri... Ha.. Tengok la berape banyak kali try baru jadi. Memang berilusi sungguh lukisan tu. 

Dan kalau korang perasan, kebanyakkan gambar aku ade tulis perkataan 'tiru'. Yup! Aku memang tiru hasil lukisan orang lain. Tapi, setiap hasil yang ditiru tak kan same denga yang asal. Sebab ape? Sebab walaupun kite tiru, tapi tangan kite yang mencorakkan dan mengacukan lukisan tersebut. Kalau yang dah biase melukis ni diorang tahu la...

Sebab tu la cikgu aku tak kisah kalau anak murid dia meniru. Tapi, tiru dalam melukis je tau! Bukan tiru yang lain! Kot nanti ade pulak yang pi tiru dalam perikse, pastu kate aku yang suruh pulak! Aku parangkan kau nanti!! 

Kepada beginner macam aku ni, mohon banyakkan meniru hasil doodle orang lain. Tiru sampai kite boleh hasilakan doodle kite sendiri. 

Kalau yang suke doodle cartoon character macam aku ni, aku shorkan usha si Pic Candle ni. Kalau nak tengok orang lain punye pon okey je.

Okey la... Aku nak merehatkan minda... Annyeonghaseyo!!!




0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...