Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Thursday, April 30, 2015

Kenapa movie english jadi pilihan?


Assalamualaikum! Salam Sejahtera!

Korang kenal tak siape Helena Bonham Carter? Bagi yang tak kenal, nah ni gambar dia...


Aku bukan la nak membanggakan movie luar atau movie orang putih ke hollywood ke... Tapi, kalau kite pergi panggung wayang dan tonton cerite hasil luar negare ni, kite akan terlupe yang diaorang berlakon dalam studio je.

Contoh paling mudah, Titanic. Dari aku kecik lagi aku dah tonton cerite tu. Tapi, tetap tak membosankan. Dan bile dah besar, pandai search sendiri baru tau yg diorang berlakon dalam studio je.



Same jugak dengan Helena Bonham Carter ni. Sebenarnye banyak dah movie yang dia berlakon. Contohnye Harry Potter la. Dan yang bestnye, dia sebenarnye selalu digandingkan dengan Johnny Depp.

Bagi peminat tegar movie english mungkin perasan tentang tu, tapi yang macam aku ni. Main tengok je. Tak selidik pon sape pelakonnye memang agak terkajut jugak la. "Oh, dah banyak kali rupenye aku tengok dia ni berlakon..." Ha... Macam tu la...


Aku tak pernah perasan pon sebenarnye Johnny Depp adalah pemilik Chocolate Factory. Yang aku tau Johnny Depp berlakon Pirates of Caribbean sebagai Captian Jack Sparrow je. (slow gile la aku ni)

Make up diorang memang tip top!  Sebab ape? Sebab diorang mementingkan kualiti bukan kuantiti. Bile kualiti terjamin make, kuantiti meningkat. Tak ade kualiti, kuantiti menurun la jadinye. Jadi, diorang memang tak kesah melabur berjuta ringgi untuk mendapatkan berbillion ringgit!

Bukan tak ade movie Melayu yang berlakon dalam studio je, ade. Macam Pisau Cukur yang dilakonkan oleh Fazura dan Maya Karin.




Bukan tak seronok, seronok cerite ni. Aku memang layan plus tengok banyak kali lagi. Tapi, once kite tengok, kite dah tau yang scene atas kapal tu dalam studio je. Kalau bukan dalam studio pun, green screen of course. Tapi, hebatnye pembawakan watak oleh Fazura dan Maya Karin membuatkan aku lupe yang sebenarnye movie tu banyak lacks. Aku tak kesah pon, janji best!


Movie yang agak baru jugak la... Sebab dalam tahun ni jugakkan..? Into The Woods... Walaupun aku kurang berpuas hati dengan cerite ni sebab ending dia macam tak ade pape, tapi aku tetap nak tengok sebab aku suke dengan grafik diorang. Cantik dan jelas.

Walaupun cume dalam studio, diorang tetap gune bende yang natural. Contonye, pokok-pokok yang ade semuanye pokok betul.



Nah, tengok ni... Ade banyak lagi dekat Youtube tu. Korang taip je behinde the scene Into The Woods. Keluar la dia...

Pape pon, ini cume pendangan aku je. Tak de kene mengene dengan yang hidup atau pon yang telah tiade di muke bumi ni. Enjoy!!

1 comments:

anamizu said...

citer omputih x nmpak fake nye wlupon byk yg fake hehe

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...