Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Sunday, April 12, 2015

Idea Come To Me Please!

Assalamualaikum! Salam sejahtera!

Tujuan aku tulis blog hari ni ialah sebab aku tak ade idea nak tulis ape. Bile tak ade idea nak tulis ape tapi tangan ni gatai nak menaip maka terhasil la post hari ni.

Aku try blog walking, jengah sane, jengah sini, tapi satu idea pon tak nak bertandang. Jenuh aku seru si IDEA ni untuk menunjukkan wajahnye. Namun masih tidak kelihatan. Ha.. Kan aku dah mule merepek! Ni semua sebab idea yang tak nak hadir la ni!

Okey, hasil blog walking aku... kebanyakan blog tulis pasal Memey Suhaiza selamat lahirkan anak kedua dia. Yang si Norman Hakim pulak berdebar-debar tunggu saat kelahiran anak kedua diorang. Dalam mase yang same Memey Suhaiza nampak relax je.


Rasenye, tak terlambat kot aku nak ucapkan tahniah dekat diorang kan? So...



Habis tengok-tengok pasal Memey dan Norman, idea masih tak muncul-muncul lagi. Aku tak pasti nak cerite pasal ape sebenarnye. So, aku ambil keputusan untuk terus blog walking lagi. Then, aku jumpe cerite pasal dua orang artis ni pulak.


Isunye sikit je. Pasal ayat 'Muah Ciked' je. Tapi, kontrobasinye sampai hampir semua blog nak tulis cerite ni. 

Al kisahnye kononye Shila Amzah annoying la dengan ayat 'Muah Ciked'. Lepas tu... Aku da tak tau dah ape ke kisahnye. Plus aku malas nak ambil peduli. Biar la, itu masalah diorang bukan masalah aku!

Then, again... Aku jalan-jalan cari idea. Pon masih belum berjumpe dengan si idea ni. Janji nak datang, tapi bayang si idea ni pon aku tak nampak lagi. 

Lepas tu isu "FAZURA TIBA DI AIFFA KUCHING BAK ARTIS HOLLYWOOD" menjadi bahan bacaan si pembace.


Dia artis kot. Cantik pulak tu. Tak hairan la kalau orang kerumun dia macam dia artis Hollywood. Lain la kalau aku yang tiba-tiba dikerumun macam tu. Itu memang isu yang pelik. Itu tandenye... Aku bukan la lagi penulis blog. Mungkin jadi retis jugak la kot! hahahaha~ Tak nak la... 

Idea ni, dah setengah jam aku tunggu la!!! Mane ni? Tak sampai-sampai lagi. Aku still tak ade idea nak tulis ape kat blog ni. Nak corat-coret cerpin pon tak ade idea. Dah tu, idea tak datang, macam mane nak menulis?

Ha... Aku ade jumpe satu lagi isu artis. Tapi isu ni dah agak kebelakang sikit la.


Isu hina anak, Black Hanafiah buat laporan polis. Ape al kisah disebalik tabirnye aku memang tak tahu menahu. Tapi, dari tajuknye, aku paham la yang Black ni marah kat orang yang hina anak dia. 

Tapi, aku musykil la. Ape yang orang tu tak puas hati sangat sampai nak hina-hina anak orang? Kalau anak aku kene hina pon aku marah! Bukan saman je, aku rejam manusia tersebut! HAHAHA! (gelak jahat!)

Opss! Kecoh-kecoh tak de idea la, idea tak hinggap la, idea tak datang la... Rupe-rupenye dah berjela post aku. Betul la kate orang, mulakan je, langkah pertame tu la yang menjadikan langkah seribu! Perkataan pertama menjadikan satu karangan bebelan yang panjang.

Okey la. Ape-ape pon, cerite sini... Habis sini la erk.. (tiru ayat shuib pulak la)


Opps... Aku ade lagi satu masalah. Tajuknye aku nak tulis ape ye?

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...