Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Monday, February 2, 2015

Girls Be Like VS Boys Be Like!!

Assalamualaikum! Salam Sejahtera!

Today I want to talk about... Neh.. So cliche!

Baiklah, topik post kali ni aku tertarik menarik kau memang the boom! Na buat post pasal Boys Be Like VS Girls Be Like!


Aku ade la blogwalking ke merate tempat, I mean, blog. Ade macam-macam ragam manusia ni. Then aku terpikir, macam mane kalau lelaki cube buat macam yang perempuan buat. What happen then. Makenye, hari ni aku nak buat topik tu!

Malas nak cerite panjang, korang scroll je.. Okey? Lets begin!

1. Pegang Tangan!!

Okey, ni memang biase. Tapi kenape lelaki buat kite be like... EEWWW!!! Tapi, kalau perempuan buat kite be like... SO SWEET! Any idea? Anyone, please. Sile komenkan pandangan anda ye.

Boys Be Like...

Girls Be Like...
OR




2. Express Feeling

Hat yang ni...

Memang eww!! Kalau lelaki yang cakap!

3. Bergaduh!

Kalau lelaki berperang, sekejap je dah baik. Paling kuat pon bertumbuk kejap. Habis isu, masing-masing minta maaf, then kawan balik macam tak ade ape-ape yang berlaku. Macam tak pernah gaduh pun. Agak la kot kalau lelaki nak gaduh main tarik-tarik rambut... EWW!

Tapi, kalau perempuan yang gaduh, tak ramai yang boleh baik balik dalam mase yang terdekat. Mesti ambil mase untuk maafkan orang tu. Lepas tu, kalau dah baik pon rase macam AWKWARD!! Tapi, kite be like, tak kesah pon...! Normal la perempuan gaduh. Perempuankan banyak perasaannye...


4. Cemburu...

Kalau perempuan cemburu, bumi ni bagai nak bergegar! Memang perang bersegi-segi. Dah penat marahkan pakwe dia, dia pi serang pulak perempuan yang kononnye merampas pakwe dia tuh! Tak cukup dengan serang, buat pengumuman lagi satu dunia yang...

Attention everyone in this world! Minah ni perampas. Lepas tu @%*!__!^@!&!@%*)!)!*@&^!@(((!^@!@^!*

Kalau boleh nak buat karangan yang buruk-buruk pasal si 'perampas tu. Tapi macam mane kalau lelaki yang cemburu? Kalau aku, aku rase macam... Eww jugak, but sometime quite cute...

Cute kerr???

5. Going somewhere or paking stuff

Memang normal lelaki tak banyak barang bile diorg pack some stuff. Tak pernah lagi la nampak lelaki pack barang banyak macam perempuan. Contoh adik aku. Dia nak pi kem 3 hari 2 malam. Dia cume bawak beg sandang dia tu je. Aku macam, seriously?

Bile dia tengok pelajar perempuan dia bawak beg banyak-banyak dia cakap...

Eee... Buat ape bawak banyak-banyak? Macam nak tido sane 15 hari je..! Siap bawak bantal lagi? What the...
By the way, malas nak cakap banyak. Korang tengok je la... 




P/S : men packing stuff memang aku tak jumpe. Tapi, women packing stuff, sampai tak muat screen lappy aku ni...

6. Taking picture

Tapikan, sebenarnye... Kalau kaum lelaki sekeliling aku la. Diorg ni gile meroyan kalau nampak kamere. Lagi dasat dari perempuan berposing. Serious ar...





7. Blogging!!

Hehehe.. Betul ke ni? Korang macam mane?



8. What to ware??
 Sometimes aku pon macam ni jugak. Kalau nak pergi jalan jauh-jauh ke. Kalau setakat nak ke pekan tu, seluar jeans, t-shirt and tudung sarung. Ha.. Satu lagi, sneakers...

Lelaki, hurm... Tak ramai yang pening kepale nak pakai baju ape. Kecuali yang jenis pengemas terover dos je.


9.Beg!!

Ha.. Yang ni obious sangat! Contoh paling dekat, kakak aku. Lepas tu, bising... Itu dalam beg lagi satu. Yang hat ni ade kat dalam beg yang warene-wareni tu. Bla.. Bla.. Bla..

Banyak sangat beg yang dia gune. Cer jadi macam aku, satu je beg. Semua sumbat je dalam tu. Tak payah nak ingat and listkan semua ketegori mengikut beg-beg yang ade. 

Kalau lelaki yang macam ni, korang rase releven ke? Eww!


10. Perbezaan warna...

Last... But not least! Kalau aku nak beli baju or somethings yang melibatkan warne, memang aku tak boleh nak minta tolong ayah aku. Memang fail! Minta tolong member pon, memeber be like...

Aduss.. Ape punye name punye warne yang ko nak ni? 


So, ape komen korang? Pade aku la... Allah dah ciptakan perempuan sifatnye lembut manakale lelaki sifatnye kasar. Tujuannye supaye kite kembali kepade fitrah manusia iaitu lelaki melindungi perempuan. 

Kalau perempuan yang melindungi lelaki, kan ke macam sangat tak logiknye la...

By the way, kredit to the owner of gambar-gambar yang aku ciloks tu ye.! Mohon halalan thoiyiban!

So, ini dulu untuk entri kali ni! Chauwww!!

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...