Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Friday, January 23, 2015

Bercinta? Dimana Relevannya?

Assalamualaikum... Salam sejahtera!

Dah lame aku tak senyuh blog ni. Well, aku dah start kerje la katekan. By the way, aku tak nak sebut pasal tu, aku nak citer pasal lain.

CINTA

Cinta ni rasenye topik paling familiar bagi kite. Ade satu hari tu, aku tengah chat ngan sorang member laki aku. Aku dengan dia agak rapat la.

Mamat : pe cer dowh?

Aku     : cer? mcm tu la..

Long short story, terkeluar pasal isu pakwe makwe...

Aku      : ko buat pe je? 

Mamat : aku? keje la. Business kecik2 je.

Aku     : okey la tu. kecik2, siket2 lame2 jd bukit kau! gunung pon blh. untung sape jd awek kau!

Mamat : hahahaha... tak de la... ha ah kan? tp, aku tak de awek dowh! kau nak tak jd awek aku?

TENG TENG TENG (syazwanyunostrademark)

Aku    : ta pe je la kot... ade ramai lagi awek kat sane yg memerlukan kau! hahahaha...

Bile dia tanye macam tuh, aku macam...
Neh... Never again!
Terlalu banyak sangat komitmen yang kite kene bagi kalau bercinta ni. Yang pertamenye mestilah komitmen dekat family. Mak-mak kat rumah mesti bising suruh kemas rumah, masak nasi and so on. Lain la kalau anak dato ke hape yang ade gune bibik tu. Yang si dia nak kite keep in touch dengan dia 25 hours per 8 days! Mane nak cekau mase tu semua?

Tu tak kire kalau family ajak pi holiday lagi. Takkan nak tinggal dekat rumah semate-mate nak berkepit dengan dia, kan? Kite pon ade privasi jugak! Tak pon, takkan tengah holiday dengan family, nak main phone sebab nak keep in touch tu. Mau kene baling phone dalam laut!

Aku tak tau la. Sejak break ni, aku macam dah bosan nak couple ke, skandal ke, sandal ke... Sebab terluke ke, sebab letih ke.. ? Aku pon tak tau.

Tapi aku ade jumpe bende ni... Memang best pade aku!


Aku memang tak pernah cakap kot ayat tuh! (kot la) Aku cume cakap, macam mane dengan kehidupan aku tanpa dia. Kalau tak silap, dia pernah cakap ayat yang seumpama dengannye...

Yang peliknye, sihat wal afiat je aku tengok! Lagi sedap lepak-lepak dengan aweks ade la. Tak boleh hidup konon! Palsu je semua tuh!

Plus, ayat tuh boleh menyebabkan kite murtad tau! Kite hanye tak boleh hidup tanpa Dia, tuhan Yang Maha Esa! Dah, kalau kau lafaz ayat tu dekat pakwe or makwe kau.... Adakah kau anggap pakwe or makwe kau tu tuhan? Dosa Syirik tak diampunkan tau! Hati-hati dalam berkate.

Pade adik-adik yang baru nak berjinak-jinak dalam bercinta dengan 'monyet' ni, hentikan la. Bile korang dah besar, masuk umur angka 20 siries nanti, korang akan menyesal.

"Ape bodoh sangat aku bercinte dulu?" Mesti 'suami' korang sedih sebab dapat hati yang dah retak! Dah tu, dia datang ingat nak bertakhta dekat hati kau, alih-alih dia kene 'baiki' hati kau yang retak tak tau berape ribu tuh!

Kau nak bagi 'suami' kau yang ni ke?

ATAU

Kau nak bagi 'suami' kau yang ni?

Kalau korang normal, mesti nak bagi yang diamond heart tu kan? Sebab kalau korang bagi yang dah hancur tu, lelaki tu mesti terluke juga. Dia terpakse sambut hati yang dah berderai kot. 

Ape jadi pade tangan korang kalau korang kene sambut kaca pecah? Luka la... Kan?

Then...

Ape pulak perasaan korang kalau dapat permate? Gile ke tak seronok? Orang gile pon boleh jadi waras kot.!

Kenape mesti nak dengar ape yang orang cakap?

Loser giler tak de makwe!

Diorang bagi korang duit berjuta ke kalau kau ade awek or pakwe? Diorang ade ke mase kau tengah susah pikir nak pujuk awek or pakwe korang? Tak ade dik oit!

Sepatutnye korang bangge la! Korang boleh bagi pasangan sah korang hati yang masih putih bersih berseri-seri! Tak ade tercalit or terpalit kesan luke sebab cinte 'monyet' kau tuh!

Tak salah kot kalau nak bercinte. Kau bercinte la bagai nak rak sekali pon tapi dengan suami korang la.

Bukan la maksudnye tak boleh nak couple...

ala, asal pandai jage diri tak salah kot!
Memang la tak salah. Tapi, cube buat statistik berape ramai yang boleh duduk berdua dalam kerete, waktu hujan lebat, dingin di malam yang gelap tanpa ade rase syahwat? (okey metafora teroever) Tak payah tunggu waktu gelap la, dalam perpustakaan sekolah pon boleh jadi main pegang-pegang tangan.

Macam aku tak tau. Konon nak study dengan pakwe, membina semangat yang kental!

study sangat der!
Duduk sebelah menyebelah. Elok sangat sorang kidal, sorang memang tangan kanan menulis. Tapi, kenape tangan yang tak menulis tu ade bawah meje ye?

Kalau bercinte jarak jauh sekali pon, korang sure ke Syaiton nirojim tak ganggu hati, nafsu dan jiwa yang bergejolak rindukan orang yang jauh di mate dekat di hati tu? Kalau sure, then go ahead! Pi la bercinte, aku tak larang der!

Sebab tu wujudnye nikah gantung! Bukan bernikah lepastu gantung diri, tak! Kalau nak tau, sile la dengar ceramah ni. Aku nak terangkan pon, aku bukannye pandai sangat...





Semoga ape yang aku kongsikan ni ade jugak manfaat kepada pembace, Maafkan salah silap, sebab bahase aku memang agak kasar. Hahaha~



0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...