Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Wednesday, January 28, 2015

Enjoy Your Life!

Assalamualaikum! Salam Sejahtera! Annyonghasayo! Konichiwa! Swadikap! 

Haih.. Kalau nak tulis semua bahase ni, cukup buat satu entri... Hahaha... Lawak tak? Lawak tak? Kalau tak lawak tak yah la gelak.. Senang je... Hehe~

Okey, Sebenarnye aku tak ade topik hari ni. Tu pasal merapu je lebih. Tik Tok Tik Tok...


Aku dah boring BlogWalking dah ni. Satu ape idea pon tak mai singgah. By the way, kalau aku nak ucap SELAMAT TAHUN BARU masih sempat tak? 

Ntah pape dowh! Dah nak akhir bulan baru nak wish. Tido ke hape? Ke laut! !@%&^*(&%!! 
Peduli hape, kire bagus la aku teringat jugak nak ucap walaupun akhir bulan satu. Kalau aku ucap akhir bulan 12 tahun 2015... Ha... Tu baru ke laut!

kredit to the owner...

Tak ade ape sangat la aku nak citer. Cume nak ucapkan ribuan terime kasih sebab korang... Ye, korang la, yang tengah bace entri ngarut aku ni.

Terime kasih sebab sudi meluangkan secebis waktu untuk bace post aku yang kadang ngarut, merepek, bahase ke laut and so on.

Maaf jugak kalau ade ayat-ayat cinte aku yang macam nak kene penampo je. Maaf ye, banyakkan bersabar ketike membace entri aku. Maaf jugak kalau kadang-kadang aku berbulan tak tulis blog...

Eleh, macam orang heran dia tulis blog ke tak... 
Say what ever you want. Because I don't mind at all... Chill der!

Okey, sampai situ dulu kot syarahan aku dekat korang. Aku dah lupe la format buat syarahan. Dah lame tak sekolah la katekan. 

Haha... Ade orang buat kelakar la... 

Krikk Krikk... Krikk Krikk 

Seperti almaklum tadi, aku dah laaaame tak sekolah. Maksudnye dah habis sekolah. Dan sekarang batch adek-adek aku pulak yang mewarisi aku dekat Sekolah Menengah S____ S____. Bukan sekolah syok sendiri ye... Harap maklum.

So, memandangkan aku bekas pelajar dekat sekolah tu, every single small tiny detail... Aku pon tak tau nak gune bahase ape lagi dah. Semua bende diorang nak tanye aku macam la aku yang ajar diorang dekat sekolah tu. Aku bekas pelajar kot. Bukan cikgu kat situ...

Ade satu hari tu, beberape hari yang lepas. Adek bongsu aku pi tanye aku soalan ADDMATH! Aku dengan ADDMATH, KIMIA and FIZIK dah la seteru kot! Adekah patut dia suruh aku yang ajar? Memang ke laut la semuanye. Habis beberape helaian kertas aku gune untuk jawab soalan tu. Lastnye, dia tanye kawan dia.

Balik sekolah esoknye tu, dia cakap kat aku...

Adek : Ngah, sebenarnyekan...

Aku   : Ape?

Adek : Soklan addmath semalamkan.

Aku  : Ha, kenape dengan soklan tu? *rase nak bagi penampo je cakap sekarat-sekerat. Aku kerat lidah tu karang!*

Adek : Aku salah buat. Sepatutnye sokalan yang atas dia tu. Bukan yang ko buat tapi ke laut tu.. Hehehe~

Oh, mestilah berasap kepale aku. Saket kepale tau tak pikir jalan penyelesaian soklan tu. (Dah lame tak sekolah). Then, si adek yang bertuah ni pi gelak sakan dekat aku. Hurm, memang nak kene humban!

Aku memang tak berape suke dengan addmath sebab aku akan menggunakan sehelai kertas jawapan untuk jawab satu soalan. Tapi! Ade tapinye...

Tapi, aku cume dapat 2 markah je per dengan 15 markah. Itu pon sebab markah kasihan. Sebab aku tulis formule addmath yang betul. Jalan kerjenye, bukan ke laut dah, tak jumpe jalan pulang!

Sampai hari ni aku macam...


And bile aku jumpe soalan addmath, aku macam...


Then, kepale aku pon start sakit macam aku hadap laptop berhari-hari. Macam kene hempok dengan penukul pun ade. So, kesimpulannye aku memang tak ngam dengan addmath, fizik dan kimia sebab semuanye suruh aku kire sesuatu yang bukan nombor!


Subjek yang aku suke semestinye Bahasa Melayu, Lukisan Kejuruteraan dan Seni Visual. Bahase Melayu aku tak pernah dapat bawah dari B. Ade sekali tu cekgu panggil aku. Ingatkan sebab buat salah, rupenye sebab cekgu tu tak tau nak cari kesalahan aku dekat mane dalam soalan ringkasan tu. Nak kate ejaan salah pun tak de, kesalahan tatabahase pun tak de.

Sebab ape? Sebab formule bahase Melayu senang. Ko follow je contoh, tukarkan isi tersirat dan tersurat je. But, make sure tak ade kesalahan-kesalahan hukum DM yang lain.

Kalau dalam blog ni memang tak la nak tulis ikut hukum bagai. Memang nak suruh aku bukak kelas bahase... Hahaha~

Lukisan Kejuruteraan pulak, aku suke form 4 and form 5 je. Lepas tu aku dah macam give up. Sebab banyak wayar nak kene lukis, banyak paip yang nak kene di susun dan banyak simbol yang nak kene dihafal. Mujurla buat bende-bende tu dalam kerje kursus je. Kalau tak, haru je!

Seni visual, aku amik mase form 6. Bayangkan, dari melukis menggunekan pembaris kepade melukis freehand! Memang kene gelak la dengan junior aku.

Aku memang tak tahu yang aku boleh melukis sampai cekgu tu bagi latihan pertame melukis bunge dengan pensil. Pastu dia suruh explore dengan charcoal pulak. Aku reti gune media kering je. Kalau media basah, jadi macam lukisan purba! Lukisan purba lagi cantik kot!



Kepade yang tak tau charcoal tu ape, charcoal tu bahase mudahnye arang. Tapi, kalau dalam kelas seni aku sebut arang, memang berarang la muke aku keluar dari kelas tu. Hehe~

Ni charcoal yang aku gune dulu. Habis lengan baju sekolah aku hitam. Cekgu aku dengan selambnye cakap... 

Kalau tak nak hitam, pi la beli pensil dia dengan duit anda. Ini cume sesi pengenalan sahaje... 
Lepas tu dia gelak je. Seronok betul dia tengok anak murid dia explore bende baru. Yang memang dah ambil kelas seni memang tak ade masalah. Yang baru ni? Terkila-kial la.

Gambar lukisan aku, kalau ade kesempatan nak selongkar fail seni aku, aku share gambar lukisan aku... But this is the latest. Fresh, baru beberape hari yang lepas...







Nothing much. Tapi aku memang tak sangke aku boleh melukis! Dari tak ade ape-ape teknik melukis sampai tau la serbe sedikit. Thanks to that Cekgu...!

Dan sekarang, aku nak kene cari tajuk entri pulak. Sebab dah bercampur baur dah entri kali ni. So, enjoy your life... live... ke love??? Mane satu pilihan kalbu? Hehehe~

Adios!


0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...