Pages

Friday, July 4, 2014

Hati Perempuan...

Hari ni rase macam na luah perasaan la...


Perempuan...
Senang je kalau tak nak bagi dia lari/curang...

HARGAI DIA. 
Hargai dia bukan bermaksud belikn dia barang berharge atau barang2 mewah... Tapi hargai dia dengan luangkan MASA. Mase tu penting untuk dengar story ke, share masalah ke... bukan ape, tu la alasan si perempuan ni nak dengar suare orang yang dia sayang. 

Tapi lelaki suke bagi alasan BUSY.. Oo, keluar dengan kawan boleh, makan lepak dengan kawan boleh, main bola, badminton, bersukan dengan member boleh... Takkan setakat nak call seminit tak sempat kot. Bukan tak boleh keluar dengan member, tapi, ingat la... Korang nak berkahwin dengan member korang ke dengan perempuan tu??

Tapikan, pelik la... Bile perempuan tu yang cakap dia BUSY, mule la si lelaki ni nak merajuk la.. Nak marah la.. Tau pon tak suke.. Jadi, jangan buat ape yang korang tak suke dekat perempuan. Sebab perempuan 100x ganda tak suke..

Sebenarnye, bukan perempuan tu nak menyusahkan korang... Tapi perasaan rindu dalam hati tu bukan boleh nak ditahan-tahan... Plus, diorang ni sebenarnye dah penat... Penat nak kejar si lelaki, letih nak rindu si lelaki dan pedih nak tunggu si lelaki macam la si perempuan ni pulak yang lelaki...


Kadang-kadang susah nak faham la dengan lelaki ni. Bile nak, beria-ria mengayat. Bile dah dapat, boleh buang macam tu je?


Sebenarnye, ape yang korang nak dari si perempuan ye? Korang sebenarnye menganggap ape pade perempuan?



Bile nak, dipujuk rayu, didesak, diberikan janji-janji manis. Bile tak nak, boleh la korang senang-senang je buang perempuan ni. Macam tak ade ape-ape yang berlaku. Macam korang tukar baju tiap-tiap hari...

Tapi, kalau si perempuan pulak yang selalu cakap dia sebuk, kenape korang marah? Kenape korang merajuk? Sedangkan bile korang cakap yang korang sebuk, si perempuan tak pernah merungut pon. Siket pon tak perajuk. Sanggup pendam dalam hati. Sekali pon tak pernah ungkit.

Kalau perempuan cakap dia sebuk, lelaki tak pernah nak faham. Ape yang penting pada lelaki, perempuang kene jadi seperti yang korang nak...



Entah la. Susah betol bile bercakap pasal hati dan perasaan ni. Bile diam dikate pemendam rase, bile bersuare diakate suke mengungkit. Korang nak perempuan ni jadi macam mane baru korang berpuas hati??


Nak tunggu bile perempuan tu pergi baru nak sayang dirang sepenuhnye? Korang kene ingat... Perempuan ni hati dia memang lembut dan lemah. Bile tiba masa dia sudah penat, letih dan pedih yang teramat... Jangan pulak korang mengharapkan peluang kedua. Kerana, sebenarnye, korang bukan minta peluang kedua, tapi peluang yang ke entah berape kali...


Kalau dapat pon peluang tu, layanannye takkan same seperti dulu lagi. Sebab si perempuan sudah pon menanam cinta dan sayang dia pade korang dalam-dalam, dia dah kuburkan perasaan tu dan mase ni jugak la, dia dah pon buang korang jauh dari hidup dia.


Mase tu, tiade ape lagi yang korang boleh buat melainkan korang lepaskan dia selamenye...

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...