Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Wednesday, June 25, 2014

Floria Putrajaya 2014 (Part 2)

Okey, moh le kite sambung episod yang lalu...

Floria Putrajaya ini telah pun berlangsung dari 14 - 22 Jun 2014!!! Opss.... Dah habih dah la...

By the way, nak tau ape yang menarik dalam pesta bunga tu??? Let's check it out!




Terdapat pelbagai style dan rekaan landskap yang dibina untuk tatapan pengunjung. Tidak ketinggalan juga jualan bunga-bungaan.




bumbung yang dibina dengan botol. bawah botolnye telah di celup cat...

ini keterangannye...







Selesai menjenguk landskap sepintas lalu, kami berkunjung ke Pameran Kucing pulak. (Kalau nak amik gambar setiap landskap memang tak dapek la... Ramai orang weh...) Ade kucing gebu, ade yang macam leopard, ade kucing siam. Yang macam kucing si Maru pon ade... Ala, kucing orang Jepun tu...










Dalam tengah dok melenggang berjalan dari satu landskap ke satu landskap, terjumpe lak sorang pak cik ni dia bawak anak monyet.. (rasenye anak monyet... ntah la... hahaha~)


kalau rase nak kembali ke zaman kanak-kanak, boleh la main belon biuh ni.. tak mahal, RM2 je...

ade juga pertandingan Landskap Terrarium atau bahase mudahnye, landskap dalam balang atau dalam akuarium... 

Selain berpeluang melihat keindahan alam flora dan kucing kesayangan, korang jugak boleh merase sendiri pengalaman memegang arnab khusus kepada yang tak pernah pegang arnab la, yang dah selalu pegang tu, jangan risau, ade kejutan yang lain... Hehe~

bukan setakat pegang je, boleh bagi makan sekali...

Kalau rase pegang arnab ta berape nak rare, meh ni... kite pegang sambil berselfie dengan Cik Batik ni... Zoom in siket...


Berat Cik Batik ni ialah 20kg! Alamak, lupe pulak nak tanye name si Cik Batik ni. Boleh tahan manja jugak la si ular sawa betina ni. 

Dia pandai merajuk tau. Kalau dia tak selesa dengan seseorang tu dia akan mengadu dekat dua orang brother kiri kanan tuh... 


Dan perjalanan kami berakhir dengan menziarahi masjid Besi atau name saintifiknya ialah Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin.
ade photoshoot kahwin la... tumpang cilok ye...

kubah masjid besi...

view jambatan dari masjid besi...

Perjalanan walaupun 2 hari 1 malam, tetap memberikan ketenangan kerana tiada ape yang lebih seronok dari bercuti bersama keluarga.

Tak perlu sebuah percutian yang gah tetapi sendirian... Yang penting setiap percutian dan perjalanan itu mampu mengeratkan hubungan kekeluargaan. Melancong la bersama keluarga. Tak payah selalu. Kalu dapat 2 ke 3 bulan sekali pon sudah memadai. 

So, ku ucapkan selamat bercuti... Dan memandangkan Ramadhan dah hampir tiba untuk tahun ni, maka... Selamat Menyambut Ramadhan!!
















0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...