Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Tuesday, July 22, 2014

Dear Best Friend... I Miss You!!



Korang ade best friend tak? Atau dipanggil bestie... 

I don't know how to describe it... Tapi aku rase ade perasaan memberat dalam hati aku. Mungkin rindu yang teramat...

Okey, biar aku cerite dari awal...

Aku memiliki seorang sahabat. Berkenalan dan berkawan dari kecik sampai dah besar panjang ni. Kitorang berjiran sebenarnye. Hubungan kitorang dah macam adek beradik. Mane ade aku, di situ ade dia.

She's very 'happy-go-lucky' girl. Kalau kitorang togather, tak bergegar dengan ketawe memang tak sah. Ade je kisah dan cerite, lawak dan jenake yang kami kongsikan. Tak ketinggalan kisah sedih dan pilu, kisah duke dan derite... Pendek kate, mase yang kami isikan tak pernah kosong tanpe kate.


Hari berganti minggu, minggu berganti bulan dan bulan berganti tahun. Aku sangke hubungan persahabatan ni tak akan pernah luntur... Tapi... 

Kusangkakan panas berpanjang,
Rupanya gerimis, rupanya gerimis mengundang,
Dalam tak sedar ku kebasahan......

Aku sebuk dengan assignment, aktiviti sekolah dan sebagainye. Maklumla, orang kanan sekolah... Ceh! poyo je aku padahal setiausehe kelab je... Pagi pergi sekolah macam biase, petang kene buat latihan kawad yang akan dianjurkan tak lame lagi untuk karnival Form 6.

So, memang tak ade mase langsung nak diluangkan dengan dia. Kalau jumpe depan rumah pon, just tegur2 macam tu je. Biasenye bertembung bile aku balik dari sekolah n dia pulak nak keluar. So... 'So' lagi... Jadi, memang tak ade mase nak lepak.

Sabtu and ahad aku confirm terbungkang punye. Tak pon kene tolong mak aku kemas rumah. 

Makin lame, makin renggang. Dia sebuk dengan kawan-kawan dia, aku sebuk dengan kawan-kawan aku. Masing-masing susah nak tunjuk muke.

Selalu jugak aku buat-buat siram pokok. Kot-kot la dia keluar dari rumah, boleh aku tegur... Tunggu punye tunggu, dia tak keluar jugak. Aku intai motor dia, dah tak ade.

Jujur aku rindu. Rindu nak ketawe dengan dia. Rindu nak share masalah dengan dia. Rindu nak masakkan untuk dia. Rindu nak tengok movie seram dengan dia. Rindu semuanye pasal dia!!!

Kalau boleh aku nak ulang balik mase... Tapi aku sedar semua tu tak kan berlaku. Seriously, bayangan kenangan selalu bermain di minda aku. Aku selalu stalk fb dia. Jujur aku rindu.

Aku berharap dia tak pernah lupekan aku. Walau berape ramai kawan-kawan yang dia ade.. Aku tetap berharap aku la sahabat dia.. Dari mule perkenalan sampai bile-bile...

Dear Bestie, 
If you read this, I hope you still miss me... Aku harap hang tak pernah lupe kenangan kite, kisah persahabatan kite 
Aku mintak maaf di atas segale keterlanjuran kate, terguris hati, ter... segale 'ter' yang salah aku mintak maaf... 
Sungguh... Aku rindu kat hang!

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...