Pages

Saturday, November 5, 2011

Raye Aidil Adha

Allahu akbar Allahu akbar...

Sayu je hati bile dengar takbir raye. Ntah kenape pon tak tahu. Rase rindu sangat. Rindu kenangan lalu. Kalau dulu-dulu, balik kampong awal-awal. Mule-mule balik kampong belah mama... Lepas tu balik kampong belah ayah. Raye dekat kampong belah ayah best... Meriah... Pagi-pagi bangun siap-siap. Pakai baju baru. Yang dewase pergi solat sunat raye Aidil Adha. Kami yang kanak-kanak ni, pergi tapak sembelihan tengok lembu. Yang bestnye, boleh pegang lembu tu, duduk dekat-dekat dengan lembu tu. Haha... Dulu, itulah yang menjadi kebangaan dan keseronokan. Almaklum, budak-budak. Semua bende jadi best.

Comel lembu ni...

Tapi sekarang dah lain. Dah tak macam dulu lagi dah. Dapat cuti raye pon tiga hari je. Itu pon sebab cuti sabtu ahad. Kalau tak, ntah-ntah cuti dua hari je. Sedih. Raye tak dapat nak sambut macam dolu-dolu...


0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...