Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Sunday, March 13, 2011

Gempa Bumi di Jepun dan Tsunami...

Video tsunami di Jepun...


Pada beberapa hari yang lalu, kita sekali lagi di gemparkan dengan berita tentang TSUNAMI di JEPUN. Seperti yang anda semua ketahui, pada 24 Diseber 2004, tsunami telah berlaku untuk pertama kalinya di Sumatra, Indonesia.

Kejadian tsunami terjadi pula Pukat, Thailand. Sehinggakan perkataan TSUNAMI itu tidak lagi menjadi sesuatu yang menghairankan bagi semua orang tetapi amat mengilukan perasaan.

TSUNAMI,

Kini tsunami mengganas lagi, tetapi bukan di Indonesia atau pun di Thailand, tetapi di Jepun. Seperti yang anda semua tahu, Jepun adalah sebuah negara yang berbentuk pulau. Jepun juga merupakan pulau yang sangat terkenal dengan kecanggihan teknologi mereka. Setiap hari pasti ada satu gadjed dihasilkan oleh mereka.


Na'uzubillah. Minta di jauhkan tsunami daripada negara Malaysia. Marilah kita sama-sama mendoakan kesejahteraan Malaysia. Amin...

Tsunami adalah ombak yang sangat merbahaya. Sehingga sebuah bangunan tinggi yang kukuh boleh runtuh begitu sahaja.... 8.9 skalaritcher dengan kedalaman 15.2 meter tsunami menghancurkan bandar Tokyo.



0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...