Pages

Saturday, January 29, 2011

Ikan Tercomel di Dunia...

Comel tak??
 Comelkan, macam tuan punya blog ni juga.

Haaa, biasanya saya tulis tentang kehidupan dan sebagainya. Tetapi hari ini saya ingin tukar angin sikit.  Nanti  bosan pulak blog saya ni. Untuk pengetahuan semua, dalam banyak-banyak haiwan dekat dunia ni, saya suka sangat dengan ikan lumba-lumba. Nak tahu sebab apa?

Sebab ikan ni, ikan yang comel. Ikan lumba lumba comel ini memiliki keunikannya tersendiri dan tidak ada pada haiwan lain seperti mengesan bencana gempa bumi.

Nak tahu apa yang lagi unik??
Ikan lumba lumba comel ini mampu membantu manusia ketika tersesat atau terumbang-ambing di tengah laut. Ikan lumba lumba comel ini akan membimbing manusai tersebut ke arah pantai. Haa, menakjubkan bukan? Itulah kelebihan yang telah tuhan berikan kepada seekor ikan lumba lumba comel. Mereka tidak menyalah gunakan kelebihan  tersebut malah membantu kehidupan yang lain. Begitu mulianya hati seekor ikan.
Selain itu, ikan lumba lumba comel adalah sejenis mamalia yang hidup di air. Tetapi  bernafas menggunakan paru-paru. Kebasaannya ikan lumba lumba comel ini akan naik kepermukaan air setiap 20 hingga 30 saat untuk mengambil nafas.

Ikan lumba lumba comel ini amat digemari oleh manusia kerana sifatnya yang penyayang dan mudah mesra.seperti kucing, memiliki sifat memahami serta rupanya yang comel. Tak hairanlah ikan lumba lumba comel ini mudah menerima arahan.

4 comments:

sweety47 said...

cumey kew kau..
hahahxx...

meira said...

yew la...
napew?? ko cemburu ker???

hanny_comey said...

comey loh sngt..
hehe

meira said...

huhu...
musti larhhh
sayer yang tercomey!!!

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...