Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Monday, February 6, 2012

Ekspresi garang tampil kelainan

Setiap insan mendambarkan kelainan agar diri tampak lebih menyerlah. Malah ada yang sanggup membelanjakan hampir puluhan ribu ringgit semata-mata ingin kelihatan lebih menarik berbanding orang lain. Begitu juga dengan dekorasi kamar tidur masing-masing. Lihat saja gambar kamar tidur yang saya tampilkan di bawah ini...

Kamar tidu dalam swiming pool.

Di sini saya sertakan 5 tip dekorasi ala Oriental atau Asia :-
  1. Kebiasaannya, warna klasik yang dikaitkan dengan gaya Asia adalah warna merah dan hitam. Bagaimanapun, jika warna ini terlalu menonjol, anda boleh gunakan warna kelabu, merah jambu dan hijau cair.
  2. Dekorasi ala Asia tidak memerlukan pelbagai barangan hiasan untuk sudut tumpuan. Satu bekas antik lebih bermakna daripada koleksi set teko jed pelbagai saiz.
  3. Konsep yang sama. Jangan campur aduk pelbagai konsep dalam satu rumah. Jika anda menggunakan konsep Oriental di ruang tamu, teruskan konsep yang sama di ruang makan dan sebagainya.
  4. Konsep dekorasi ala Asia tidak bermakna terhad kepada barang antik seperti seramik atau barangan etnik Cina sahaja. Anda boleh gunakan barangan dengan rekabentuk kontemporari bercirikan Asia.
  5. Kenal pasti keperluan dekorasi untuk setiap ruang. Misalnya anda boleh gunakan tikar buluh di ruang tamu, ruang duduk atas lantai atau lebih rendah.


 
Contoh...

1 comments:

Alex Irfani said...

kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follownya.. :D

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...