Welcome Scraps, Graphics and Comments

Pages

Friday, April 1, 2011

Cantik Sepanjang Masa...

Semua orang dekat dunia ni mesti nak kelihatan cantik, kan? Siapa yang tak nak cantik, kan...? Kalau boleh nak cantik untuk selama-lamanya... Haa... Sebenarnya semua orag boleh merialisasikannya asalkan korang mengambil berat tentang kecantikkan dan sentiasa berusaha.

Bintik hitam, kerut dan tanda-tanda penuaan selalu membuatkan wanita berasa resah. Ramai wanita sanggup berhabis duit hanya untuk mencatikkan dirinya. Malah banyak produk kecantikkan berharga mencecah ribuan ringgit. Begitu mahalnya harga hanya untu mencantikkan diri tetapi malangnya, banyak produk yang dijual tidak memberikan hasil seperti yang ditunjukkan.

Sebenarnya, tak payah nak guna duit beribu-ribu ringgit... Cukup dengan beberapa langkah  untuk korang semua kelihatan cantik dalam tempoh yang lama. Haa... Tak percaya?? Scrollah ke bawah...














1) TIDUR YANG CUKUP...


Sebelum korang tidur... Ambillah masa lebih kurang 15 minit untuk bermeditasi. Korang kena selalu bermeditasi, supaya korang akan dapat apa yang korang inginkan.
Masa korang bermeditasi, pastikan lampu dalam bilik korang sama seperti lampu ketika korang nak tidur. Sebab semasa korang bermeditasi, korang akan lupakan apa yang dah terjadi sepanjang harian korang dan fikirang orang akan tenang.
Dan ketika ini ketenangan akan menguasai diri anda, secara tidak langsung korang akan memperolehi tidur yang berkualiti.

2) RAWAT TANGAN KORANG...


Cuba korang tengok tangan korang... Adakah tangan korang tu kelihatan segar atau sebaliknya??? Kalau sebaliknya, korang kanelah rawat tangan korang tu.
Ramai orang tak sedar bahawa tangan sebenarnya lebih menunjukan usia seseorang daripada wajah. Sebab tangan akan lebih bekerja berbanding wajah.
Jadi, lakukanlah rawatan kepada tangan anda. Jangan biarkan tangan korang kelihatan lebih tua dari usia sebenar!!!

3) PERHATIAN LEBIH KEPADA LEHER...


Tanda-tanda penuaan juga jelas kalihatan di leher. Ini akan memberikan kesan yang negatif kepada korang ketika berjumpa dengan orang ramai. Sapukan krim yang sesuai pada leher untuk mencegah dari berlakunya kedutan yang ketara pada leher. orang boleh juga cuba sunscreen SPF 30 setiap hari. Face cream dengan bahan yang tepat juga boleh diplih. Contohnya, green tea dan kombinasi vitamin C dan E.


Haa... Tulah dianya step yang korang perlu lakukan setiap hari untuk kelihatan cantik dengan kadar masa yang lebih lama.... Selamat mencuba...

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Link Anda Di Sini!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...